Keresés
Close this search box.

HAJÓFELÚJÍTÁS / FESTÉS

Magas minőségű megoldások a hajótulajdonosok legnagyobb problémáira

Buborékos hajótest, növekvő súrlódás és sárgás-zöldes bevonat a hajó felszínén. Ozmózis és algásodás.
A két legnagyobb probléma, amit hajótulajdonosként Ön is biztosan szeretne elkerülni, hogy a lehető legtöbb ideig, kifogástalan minőségben élvezhesse a vízi életet.

A HB BODY 2012-ben indította el a kutatást egy olyan termékcsalád irányába, ami ellenáll az agresszív tengeri, sós körülményeknek. Az évekig tartó kutatás eredményeként jött létre a VEMAR yacht divízió. A K+F részleg a legkorszerűbb laboratóriumi berendezésekkel van felszerelve és a legszigorúbb szabványoknak is megfelel.

globális
jelenlét

a HB BODY termékek 90%-át 5 kontinens 75 országába exportálják

2500 m2

2500 M2 K+F részleg

700 m2

700 M2 oktatóközpont

50 + 250

50 jól képzett vegyész szakember és Több mint 250 alkalmazott

20 000 M2

20.000 M2 teljesen automatizált gyártóberendezés, garantált stabil minőség és nagy termelési kapacitás

15 000 M2

15.000 M2 teljesen automatizált raktárterület Athénban és Thesszalonikiben

Az üvegszál erősítésű műanyag hajóknál előforduló ozmózis jelenség a hajótest nedvességtartalmának emelkedéséhez vezet, ami kezelés hiányában tovább károsíthatja akár az egész hajótestet. A hajósok legfőbb ellensége, mely gyakorlatilag az első vízre tételnél megkezdődik.

Az eredmény:

nehezebb | lassabb hajótest | emelkedő üzemanyag fogyasztás

Ha a hajótesten buborékokat kezd észrevenni, akkor érdemes megmérni a hajó nedvességtartalmát és megvizsgálni a buborékokat. Ha a kilyukasztott buborékokból olajos tapintású, szagos nedvesség jön ki, szinte biztosak lehetünk abban, hogy ozmózissal van dolgunk.
Jobb megelőzni, mint egy már súlyosan károsodott hajótestet javítani.
Ebben segíthetnek a VEMAR termékeink.

Önnél már vannak
jelei az ozmózisnak?

Önnél már vannak jelei az
ozmózisnak?

Az üvegszál erősítésű műanyag hajóknál előforduló ozmózis jelenség a hajótest nedvességtartalmának emelkedéséhez vezet, ami kezelés hiányában tovább károsíthatja akár az egész hajótestet. A hajósok legfőbb ellensége, mely gyakorlatilag az első vízre tételnél megkezdődik.

Az eredmény:

nehezebb | lassabb hajótest | emelkedő üzemanyag fogyasztás

Ha a hajótesten buborékokat kezd észrevenni, akkor érdemes megmérni a hajó nedvességtartalmát és megvizsgálni a buborékokat. Ha a kilyukasztott buborékokból olajos tapintású, szagos nedvesség jön ki, szinte biztosak lehetünk abban, hogy ozmózissal van dolgunk.
Jobb megelőzni, mint egy már súlyosan károsodott hajótestet javítani.
Ebben segíthetnek a VEMAR termékeink.

Mi okozza az
algásodást?

Röviden: a fény és a magas foszfor, nitrogén, ammónia tartalom. Ez ugyanúgy érvényes édes és sós vízben egyaránt.

A hajótest és egyéb víz alatti részek (kormánylapát, propeller) algásodás elleni védelme a hajózás egyik leggyakoribb problémája. Az algagátló típusától és környezeti tényezőktől függően 1-2 évente elvégzendő, magas költségű és időigényes, de talán a legfontosabb feladat a szezonkezdés előtt.

Mi okozza az algásodást?

Röviden: a fény és a magas foszfor, nitrogén, ammónia tartalom. Ez ugyanúgy érvényes édes és sós vízben egyaránt.

A hajótest és egyéb víz alatti részek (kormánylapát, propeller) algásodás elleni védelme a hajózás egyik leggyakoribb problémája. Az algagátló típusától és környezeti tényezőktől függően 1-2 évente elvégzendő, magas költségű és időigényes, de talán a legfontosabb feladat a szezonkezdés előtt.

Hogyan tudja megelőzni ezeket a problémákat?

VEMAR termékek használatával!

A görög származású HB BODY cégcsoport VEMAR szegmense, azért jött létre, hogy az igényes yacht bevonatok piacát kivételes minőségű és teljesítményű termékekkel lássa el.

A VEMAR célja, hogy megbízható és hatékony megoldásokat kínáljon a hajók szerelmeseinek és a hajójavító szakembereknek. Mindezt kiváló minőségű és költséghatékony termékekkel és szolgáltatásokkal biztosítja.

Válasszon olyan termékeket, amelyek biztosítják hajója hosszú élettartamát, és sok éven keresztül fenntartják annak magas színvonalát.

Hogyan tudja megelőzni ezeket a problémákat?

VEMAR termékek használatával!

A görög származású HB BODY cégcsoport VEMAR szegmense, azért jött létre, hogy az igényes yacht bevonatok piacát kivételes minőségű és teljesítményű termékekkel lássa el.

A VEMAR célja, hogy megbízható és hatékony megoldásokat kínáljon a hajók szerelmeseinek és a hajójavító szakembereknek. Mindezt kiváló minőségű és költséghatékony termékekkel és szolgáltatásokkal biztosítja.

Válasszon olyan termékeket, amelyek biztosítják hajója hosszú élettartamát, és sok éven keresztül fenntartják annak magas színvonalát.

TERMÉKKATEGÓRIÁK

KITTEK

2 komponensű, minden felületen alkalmazható, epoxi kittek, melyek ideálisak kisebb és nagyobb egyenetlenségek javítására egyaránt.

Alapozók

1 és 2 komponensű epoxi alapozók a vízvonal feletti és alatti részekre, melyek segítenek az ozmózis megelőzésében.

Algagátlók

Nagy teljesítményű algagátlók, amelyek védenek az algásodástól, mikro és makroorganizmusoktól.

Higítók

Zsírtalanító, valamint alapozók és festékek hígítására alkalmas szerek.

Festékeltávolító

Alkalmas a régi algagátló rétegek és 1 komponensű vinil, alkid és akril bázisú alapozók eltávolítására.

Faápolás

Eltávolítja a szennyeződéseket a fafelületről, segít visszaszerezni és megőrizni a fa eredeti színét és fényét.

hajófestékek

Vegyszer és üzemanyagálló, magas kopásállóságú, könnyen tisztítható hajófenék festék.

Polírpaszta

Egyszerre nyújt kiváló leválasztást és polírozást minden típusú fedőbevonathoz.

Értesüljön elsőként újdonságainkról!

Iratkozzon fel szakmai hírlevelünkre és értesüljön elsőként újdonságainkról és akcióinkról! Leveleinkben hasznos szakmai tippeket, trükköket és használati útmutatókat is talál majd.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Fontos szabály: ha a korábbi algagátlót ismerjük és tudjuk, hogy tartalmaz szilikont vagy teflont, akkor a VEMAR algagátló felhordása előtt egy vékony réteg alapozót/közbenső réteget (ALUPRIME 1K alapozó) kell felvinni a hajótest azon részére, ahova az algagátló kerül.

Ha tudjuk, hogy nem tartalmaz teflont vagy szilikont, akkor az ALUPRIME elhagyható. Ha nem tudjuk korábban milyen algagátló volt a hajón, akkor is célszerű egy réteg alapozó, hisz előfordulhat, hogy a régi algagátló tartalmazta ezeket az anyagokat és így elkerülhetjük a későbbi problémákat.

Különböztessük meg a vízvonal alatti és feletti részeket:

  • Belső részeken, utastér, motortér, stb. akár poliészter kittek is használhatóak (lásd autófényezés/kittek kategória). Javasolt az üvegszálas a mélyebb horpadásokra, törésekre.
  • A vízvonal alatti résznél mindig epoxi kittet használjunk, mert ez nem engedi át a vizet. Nagyobb sérüléseknél (akár 2 cm rétegvastagságig) az ULTRAFILL, kisebb (max 3 mm mély sérüléseknél) az UlTRAFINE a legjobb megoldás.

Részletesebb információk a weboldalunkon: Hasznos információk/technikai útmutató VEMAR termékekhez

Nem. A két komponensű termék az ,,A” és ,,B” komponens keveredésével, kémiai folyamatok hatására keményedik ki. Az egy komponensű termék az esetek nagy többségében fizikailag szárad, levegő hatására és nem lesz olyan kemény, mint a két komponensű termékek.
Nem. Bár a termék működőképesnek tűnhet, nagyon nagy a kockázata annak, hogy nem tartja meg tulajdonságait, nem a leírtaknak megfelelően működik és nem kívánt hibához, problémához vezet.
Nem. A termék adatlapján feltüntetettől eltérő hígító használata a felhasznált hígító típusától és mennyiségétől függően problémákat okozhat, akár az alkalmazás során, akár a végső teljesítményt befolyásolva.
Győződjön meg arról, hogy a termék mindkét összetevőjét a megfelelő keverési arányban használta. Győződjön meg arról is, hogy az ajánlott rétegvastagságot alkalmazta, és tájékozódjon a termék adatlapján feltüntetett külső, valamint felületi hőmérséklettől függő várható száradási időről. Hűvösebb időben lassabban száradnak a 2 komponensű termékek is.
Semmilyen körülmények között. A 820-as zsírtalanító tönkreteszi azt a terméket, amellyel összekeveri. A 820-as zsírtalanító kizárólag szerszámok tisztítására és felületek zsírtalanítására szolgál.
Mindig ajánlott, hogy a kittet valamely kompatibilis alapozóval lealapozott felületre vigyük fel a jobb korrózióvédelem érdekében.
Az üvegszál erősítésű műanyag (GRP) hajótesteken megjelenő buborékokat fel kell nyitni és megvizsgálni, hogy tartalmaznak-e valamilyen folyadékot. Amennyiben valóban szagos, savas folyadékot tartalmaznak, akkor nagyon nagy a valószínűsége annak, hogy ozmózis jelenséggel állunk szemben, ezért megfelelő VEMAR termékekkel ezt mindenképp kezelni kell
Tilos bármilyen típusú vegyszert a hagyományos hulladékgyűjtőkbe dobni. Az ilyen jellegű hulladékok ártalmatlanításával mindig forduljon a helyi hatóságokhoz, hogy a helyi jogszabályoknak megfelelő útmutatást kapjon.
A termékek közötti kompatibilitás elsősorban a termék kötőanyagától függ, amely meghatározza a termék általános típusát. Kétkomponensű terméket nem vigyünk fel egykomponensű termékre. A meglévő festék típusának meghatározásához 850-es hígítóval hígítópróbát kell végezni. Amennyiben a meglévő festék a felület intenzív dörzsölése után eltávolítható, akkor nagy valószínűséggel egykomponensű termékkel van dolga
A hígító használata az olaj és zsír eltávolítására akkor lehetséges, ha a felületet tiszta ruhával alaposan és többször megtisztítjuk, amíg a szennyeződés teljesen el nem tűnik. Az ilyen típusú szennyeződések eltávolítása megfelelő tisztítószer használatával és friss vízzel történő öblítéssel ajánlott. Pl. HB Body 770 antiszilikon, VEMAR 820 zsírtalanító