HAJÓFELÚJÍTÁS / FESTÉS
Magas minőségű megoldások a hajótulajdonosok legnagyobb problémáira
Buborékos hajótest, növekvő súrlódás és sárgás-zöldes bevonat a hajó felszínén. Ozmózis és algásodás.
A két legnagyobb probléma, amit hajótulajdonosként Ön is biztosan szeretne elkerülni, hogy a lehető legtöbb ideig, kifogástalan minőségben élvezhesse a vízi életet.
A HB BODY 2012-ben indította el a kutatást egy olyan termékcsalád irányába, ami ellenáll az agresszív tengeri, sós körülményeknek. Az évekig tartó kutatás eredményeként jött létre a VEMAR yacht divízió. A K+F részleg a legkorszerűbb laboratóriumi berendezésekkel van felszerelve és a legszigorúbb szabványoknak is megfelel.
globális
jelenlét
a HB BODY termékek 90%-át 5 kontinens 75 országába exportálják
2500 m2
2500 M2 K+F részleg
700 m2
700 M2 oktatóközpont
50 + 250
50 jól képzett vegyész szakember és Több mint 250 alkalmazott
20 000 M2
20.000 M2 teljesen automatizált gyártóberendezés, garantált stabil minőség és nagy termelési kapacitás
15 000 M2
15.000 M2 teljesen automatizált raktárterület Athénban és Thesszalonikiben
Az üvegszál erősítésű műanyag hajóknál előforduló ozmózis jelenség a hajótest nedvességtartalmának emelkedéséhez vezet, ami kezelés hiányában tovább károsíthatja akár az egész hajótestet. A hajósok legfőbb ellensége, mely gyakorlatilag az első vízre tételnél megkezdődik.
Az eredmény:
nehezebb | lassabb hajótest | emelkedő üzemanyag fogyasztás
Ha a hajótesten buborékokat kezd észrevenni, akkor érdemes megmérni a hajó nedvességtartalmát és megvizsgálni a buborékokat. Ha a kilyukasztott buborékokból olajos tapintású, szagos nedvesség jön ki, szinte biztosak lehetünk abban, hogy ozmózissal van dolgunk.
Jobb megelőzni, mint egy már súlyosan károsodott hajótestet javítani.
Ebben segíthetnek a VEMAR termékeink.
Önnél már vannak
jelei az ozmózisnak?
Önnél már vannak jelei az
ozmózisnak?
Az üvegszál erősítésű műanyag hajóknál előforduló ozmózis jelenség a hajótest nedvességtartalmának emelkedéséhez vezet, ami kezelés hiányában tovább károsíthatja akár az egész hajótestet. A hajósok legfőbb ellensége, mely gyakorlatilag az első vízre tételnél megkezdődik.
Az eredmény:
nehezebb | lassabb hajótest | emelkedő üzemanyag fogyasztás
Ha a hajótesten buborékokat kezd észrevenni, akkor érdemes megmérni a hajó nedvességtartalmát és megvizsgálni a buborékokat. Ha a kilyukasztott buborékokból olajos tapintású, szagos nedvesség jön ki, szinte biztosak lehetünk abban, hogy ozmózissal van dolgunk.
Jobb megelőzni, mint egy már súlyosan károsodott hajótestet javítani.
Ebben segíthetnek a VEMAR termékeink.
Mi okozza az
algásodást?
Röviden: a fény és a magas foszfor, nitrogén, ammónia tartalom. Ez ugyanúgy érvényes édes és sós vízben egyaránt.
A hajótest és egyéb víz alatti részek (kormánylapát, propeller) algásodás elleni védelme a hajózás egyik leggyakoribb problémája. Az algagátló típusától és környezeti tényezőktől függően 1-2 évente elvégzendő, magas költségű és időigényes, de talán a legfontosabb feladat a szezonkezdés előtt.
Mi okozza az algásodást?
Röviden: a fény és a magas foszfor, nitrogén, ammónia tartalom. Ez ugyanúgy érvényes édes és sós vízben egyaránt.
A hajótest és egyéb víz alatti részek (kormánylapát, propeller) algásodás elleni védelme a hajózás egyik leggyakoribb problémája. Az algagátló típusától és környezeti tényezőktől függően 1-2 évente elvégzendő, magas költségű és időigényes, de talán a legfontosabb feladat a szezonkezdés előtt.
Hogyan tudja megelőzni ezeket a problémákat?
VEMAR termékek használatával!
A görög származású HB BODY cégcsoport VEMAR szegmense, azért jött létre, hogy az igényes yacht bevonatok piacát kivételes minőségű és teljesítményű termékekkel lássa el.
A VEMAR célja, hogy megbízható és hatékony megoldásokat kínáljon a hajók szerelmeseinek és a hajójavító szakembereknek. Mindezt kiváló minőségű és költséghatékony termékekkel és szolgáltatásokkal biztosítja.
Válasszon olyan termékeket, amelyek biztosítják hajója hosszú élettartamát, és sok éven keresztül fenntartják annak magas színvonalát.
Hogyan tudja megelőzni ezeket a problémákat?
VEMAR termékek használatával!
A görög származású HB BODY cégcsoport VEMAR szegmense, azért jött létre, hogy az igényes yacht bevonatok piacát kivételes minőségű és teljesítményű termékekkel lássa el.
A VEMAR célja, hogy megbízható és hatékony megoldásokat kínáljon a hajók szerelmeseinek és a hajójavító szakembereknek. Mindezt kiváló minőségű és költséghatékony termékekkel és szolgáltatásokkal biztosítja.
Válasszon olyan termékeket, amelyek biztosítják hajója hosszú élettartamát, és sok éven keresztül fenntartják annak magas színvonalát.
TERMÉKKATEGÓRIÁK
KITTEK
2 komponensű, minden felületen alkalmazható, epoxi kittek, melyek ideálisak kisebb és nagyobb egyenetlenségek javítására egyaránt.
Alapozók
1 és 2 komponensű epoxi alapozók a vízvonal feletti és alatti részekre, melyek segítenek az ozmózis megelőzésében.
Algagátlók
Nagy teljesítményű algagátlók, amelyek védenek az algásodástól, mikro és makroorganizmusoktól.
Festékeltávolító
Alkalmas a régi algagátló rétegek és 1 komponensű vinil, alkid és akril bázisú alapozók eltávolítására.
Faápolás
Eltávolítja a szennyeződéseket a fafelületről, segít visszaszerezni és megőrizni a fa eredeti színét és fényét.
hajófestékek
Vegyszer és üzemanyagálló, magas kopásállóságú, könnyen tisztítható hajófenék festék.
Polírpaszta
Egyszerre nyújt kiváló leválasztást és polírozást minden típusú fedőbevonathoz.
Értesüljön elsőként újdonságainkról!
Iratkozzon fel szakmai hírlevelünkre és értesüljön elsőként újdonságainkról és akcióinkról! Leveleinkben hasznos szakmai tippeket, trükköket és használati útmutatókat is talál majd.
GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK
Fontos szabály: ha a korábbi algagátlót ismerjük és tudjuk, hogy tartalmaz szilikont vagy teflont, akkor a VEMAR algagátló felhordása előtt egy vékony réteg alapozót/közbenső réteget (ALUPRIME 1K alapozó) kell felvinni a hajótest azon részére, ahova az algagátló kerül.
Ha tudjuk, hogy nem tartalmaz teflont vagy szilikont, akkor az ALUPRIME elhagyható. Ha nem tudjuk korábban milyen algagátló volt a hajón, akkor is célszerű egy réteg alapozó, hisz előfordulhat, hogy a régi algagátló tartalmazta ezeket az anyagokat és így elkerülhetjük a későbbi problémákat.
Különböztessük meg a vízvonal alatti és feletti részeket:
- Belső részeken, utastér, motortér, stb. akár poliészter kittek is használhatóak (lásd autófényezés/kittek kategória). Javasolt az üvegszálas a mélyebb horpadásokra, törésekre.
- A vízvonal alatti résznél mindig epoxi kittet használjunk, mert ez nem engedi át a vizet. Nagyobb sérüléseknél (akár 2 cm rétegvastagságig) az ULTRAFILL, kisebb (max 3 mm mély sérüléseknél) az UlTRAFINE a legjobb megoldás.
Részletesebb információk a weboldalunkon: Hasznos információk/technikai útmutató VEMAR termékekhez